جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سیاست‌های پژوهشی وزارت نیرو تدوین می‌شود

معاون وزیر نیرو آینده پژوهی در مجموعه صنعت آب و برق را مهم ارزیابی کرد و گفت: بر این اساس مقرر شد سیاست‌های پژوهشی مجموعه وزارت نیرو تدوین شود و از ابتدای سال‌جاری با همکاری سازمان ملی بهره‌وری و به همت پژوهشگاه نیرو، رویداد نوآوری بهره‌ور در حوزه انرژی دنبال می‌شود.

“مریم کارگر نجفی” امروز، سه‌شنبه در آیین تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری صنعت آب و برق با بیان اینکه وزارت نیرو یک وزارتخانه کاملا تخصصی است، گفت: در این دستگاه اقدامات توسعه‌ای و زیربنایی در دستورکار قرار دارد.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو با تاکید بر اینکه همه اقدمات باید مبتنی بر علم و دانش باشد، افزود: موسسه تحقیقات آب و پژوهشگاه نیرو به عنوان دو بال علمی از سالیان گذشته در کنار وزارت نیرو قرار گرفته‌اند، این امر بیانگر این است که همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه‌های صنعت آب و برق مبتنی بر علم و دانش است.

وی ادامه داد: بهترین متخصصان در مجموعه وزارت نیرو حضور دارند و فعالیت‌های علمی و پژوهشی ارزشمند و قابل توجه‌ای صورت گرفته است.

کارگرنجفی تصریح کرد: موسسه تحقیقات آب و پژوهشگاه نیرو به تصمیم‌سازی در حاکمیت کمک می‌کنند، هیچکدام از این دو موسسه رقیب دانشگاه نیستند بلکه به عنوان پل ارتباطی بین مجموعه وزارت نیرو و دانشگاه‌ها عمل می‌کنند.

معاون وزیر نیرو در ادامه سخنان خود با اشاره به سرعت رشد علم و دانش، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، علم و فناوری کشور نیاز به جهش دارد.

وی همچنین با اشاره به میزبانی حوزه ستادی وزارت نیرو از رئیس جمهور در روز گذشته، اضافه کرد: رئیس جمهور در این بازدید بر دو موضوع مدیریت مصرف به ویژه در بحث مشترکان خانگی و موضوع بهره‌وری تاکید ویژه‌ای داشتند.

وی آینده پژوهی در مجموعه صنعت آب و برق را مهم ارزیابی کرد و گفت: این موضوع از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است. البته هدف از تشکیل و برگزاری جلسات شورای تحقیقات وزارت نیرو پیشبرد همین مهم است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو افزود: بر این اساس مقرر شد ما سیاست‌های پژوهشی مجموعه وزارت نیرو را تدوین کنیم. از ابتدای سال‌جاری با همکاری سازمان ملی بهره‌وری و به همت پژوهشگاه نیرو، رویداد نوآوری بهره‌ور در حوزه انرژی دنبال شد.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد طرح‌های منتخب با مدل مالی و کسب و کار و نیز تسهیلاتی که صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌دهد، آشنا شوند.

کارگرنجفی بر پیشبرد موضوع روایت پیشرفت تاکید و خاطرنشان کرد: دولت به شدت در این حوزه فعال شده است و انتظار است ارتباط دستگاه‌های موفق و پیشرو در حوزه خدمت‌رسانی با نخبگان و دانشگاه‌ها بیشتر شود. بر این اساس در تلاش هستیم از ابتدای سال آینده شاخص‌هایی را برای ارزیابی در حوزه‌های مرتبط به ویژه در موضوعات آموزش، پژوهش و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ابلاغ کنیم و جدول مقایسه‌ای عملکرد شرکت‌ها را در این حوزه ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

لوگو شرکت مهندسین برق